Vásárlás az Adriai-tenger olasz partján - Piacok és nagy divatcégek

vissza megosztás Fabook-on megosztás IWIW-en megosztás Twitter-en megosztás Google-on

A nyaraláshoz az is szervesen hozzá tartozik, hogy beszerezzünk néhány - főleg a hölgyek szerint - feltétlenül szükséges holmit, például valódi olasz ruhákat, esetleg a helyre jellemző kézműves termékeket, vagy valamilyen jellegzetes gasztronómiai csodát, amit akár haza is vihetünk, hogy otthon idézze fel a varázslatos nyaralás hangulatát.

Az olasz Adrián számtalan különféle lehetőségünk nyílik rá, hogy vásárolgassunk, akár a helyi piacokat, akár a nagyobb divatcégek kínálatát részesítjük előnyben. Itt ugyanis egymás mellett található meg minden, amiről csak a turisták álmodhatnak: akinek kedve van, este nyíló, úgynevezett utcai piacokon nézelődhet kedvére, itt elsősorban ruhákat, vagy kézműves termékeket vásárolhatunk. Emellett gyakorlatilag minden településen van heti piac, amely inkább az élelmiszerekre koncentrál, de természetesen ezeken is kaphatók ruhaneműk, valamint háztartási cikkek is, amelyeket, ha otthon felejtettük, és szükségünk lenne rá, viszonylag olcsón be tudunk szerezni.
A legtöbb piacon fűszerekből is válogathatunk

Vannak tipikusan halpiacok, amelyek valóban csak azoknak ajánlottak, akik kedvelik a tengeri élőlényeket, és még nyers állapotukban sem riadnak vissza tőlük - elsősorban a jellegzetes szaguktól. Itt valóban minden megtalálható, ami a tengerben él, és ehető, a legkülönfélébb halaktól a tengeri herkentyűkön keresztül bőven van miből válogatni. Ha apartmanban szálltunk meg, és van lehetőség a főzésre, mindenképp érdemes kipróbálni a helyi ételek saját kezű elkészítését. Az ilyen jellegű piacokon gyakran találunk fűszernövényeket is, amit akár ajándékba is hazavihetünk, de saját használatra is nagyon megéri vásárolni belőlük. Ha pedig gasztronómia, az Adriai-tenger olasz partján is kínálnak jellegzetes sajtokat (például parmezánt), vagy olívaolajat, szalámit, esetleg bort. Hazatérve ezekkel is könnyen felidézhetjük a kikapcsolódás pillanatait.

Sok városnak megvan a jellegzetes "terméke", így például Muránóban üvegtárgyakat, Buranó a csipkéjéről híres, Faenza pedig fantasztikus kerámiatermékeket kínál az utazóknak. Természetesen oda kell figyelni, nehogy valami giccset sózzanak ránk, hiszen elkerülhetetlen, hogy ezzel is megpróbálkozzanak. Ha szerencsénk van, elcsíphetünk egyet a hétvégénként, havi rendszerességgel megrendezett régiségpiacokból, ahol igazi kincsekre is bukkanhatunk.
Ruhákból is bőven van választék

Aki a márkás ruhákért rajong, annak is sok lehetőséget rejt az Adriai-tenger olasz partja, ugyanis számos híres divatcégnek található itt több outlet-üzlete, ahol akár féláron is hozzá lehet jutni a jó minőségű termékekhez. Riccione két bevásárlóutcája már exkluzívabb áron kínálja a ruhákat, nyáron pedig a tengerparton tartott divatbemutatóval csábítják a turistákat. A legtöbb üzlet egyébként akár éjfélig is nyitva tart a nyári szezonban, igazodva a vendégek igényeihez.
Gasztronómia az Adriai-tenger olasz partján

Véletlen szállásajánló:

Hotel Palace-Bellevue

Opatija (CRO)

Hotel Palace-Bellevue - Opatija (CRO)